Home Landelijke radio Qmusic wijzigt slogan, vormgeving en huisstijl: ‘Q sounds better with you’

Qmusic wijzigt slogan, vormgeving en huisstijl: ‘Q sounds better with you’

Qmusic heeft de slogan ‘You make us Q’ na vier jaar ingewisseld voor ‘Q sounds better with you’. De wijziging komt tegelijkertijd met een opfrissing van de huisstijl en een update van de website en audiovormgeving.

Volgens marketingmanager Jorn Agterberg sluit de nieuwe slogan aan bij de manier waarop Qmusic radio maakt. Content wordt altijd gemaakt vanuit een optimistische blik en daarbij wordt rekening gehouden met de leefwereld van de doelgroep. Elke seconde, 365 dagen per jaar, staat de ontvanger centraal. Want zonder You is er geen Q, is de gedachte achter de slogan.”

Hitmuziek

Qmusic gaat ook meer hitmuziek draaien. “Dit is een logische volgende stap na de komst van de Top 40 en een aanscherping van het format”, zegt Programmadirecteur Dave Minneboo. “In de audiovormgeving hoor je dat terug door de zogenoemde music-liner ‘Maximum hits’. Deze term komt regelmatig voorbij in de intro van hitmuziek.”

Beluister de update van de audiovormgeving:

‘Maximum hits’.

Qmusic begon in 2005 met de slogan ‘Q is good for you’. In 2015 is gekozen voor een complete vernieuwing van het merk Q en de huisstijl. Toen werd de slogan ‘You make us Q’, om zo de luisteraar meer centraal te stellen.

>> RadioFreak is nu ook te vinden op LinkedIn.