Coen Swijnenberg en Sander Lantinga hebben in de doelgroep 20-34 jaar een record gevestigd in de meest recente luistercijfers over 16:00 tot 19:00 uur. ‘De Coen & Sander Show’ stevent in de periode januari-februari 2016 af op een marktaandeel van 24,5% – het hoogste marktaandeel in de doelgroep 20-34 jaar van Radio 538 in tien jaar tijd. Dat blijkt uit cijfers van NLO/GfK.

Radio 538 haalde Swijnenberg en Lantinga vorig jaar binnen, omdat zij de middag bij de commerciële zender moesten verjongen. Dat is volgens 538 nu meer dan gelukt. ‘De Coen & Sander Show’ heeft er tevens voor gezorgd dat Radio 538 haar positie in de categorie 10 jaar en ouder heeft verstevigd van 11,9% vorig jaar naar 12,3% nu.

3FM verliest in één jaar tijd 538.000 luisteraars. Had de zender in jan-feb 2015 nog 2.370.000 luisteraars, nu is het aantal gedaald naar 1.832.000 luisteraars, zo blijkt uit cijfers van GfK. Waar Radio 538 daalde in de decembermaand, steeg 3FM. In het nieuwe jaar keerde het tij echter. Ook Qmusic heeft afgelopen periode een recordmarktaandeel behaald.

NPO directeur radio Jan Westerhof zegt niet van de leg te zijn over de dalende luistercijfers van 3FM.

> Discussieer mee op RadioForum.nl

Foto: NLO/GfK