KINK heeft een kort geding aangespannen tegen het Nationaal Mediaonderzoek (NMO), omdat de zender vindt dat NMO niet duidelijk is over hoe bepaalde besluiten tot stand komen. Dat meldt Marketing Report. Tijdens de behandeling van de zaak zou KINK gesuggereerd hebben dat de invloed van Talpa Network en Mediahuis Radio te groot is. Zo zouden de zenders van deze partijen er samen beter uitkomen dan KINK.

KINK heeft een deurwaarder een inval laten doen bij het NMO-kantoor om stukken te vorderen over het luisteronderzoek, maar die mogen niet zomaar aan de radiozender gegeven worden. Het kort geding ging daarover, maar de rechter heeft de zaak aangehouden en gezegd dat KINK eerst in gesprek moet met de NMO-organisatie.

Algemeen Directeur Ton Schoonderbeek van NMO heeft het door KINK aangespannen kort geding bevestigd tegenover Marketing Report, maar wil verder geen verdere mededelingen doen.

KINK stapt vaker naar de rechter, ook over de vermeende invloed en verbondenheid van Talpa Network en Mediahuis Radio. Onlangs werd een zaak over OMS als gezamenlijke verkoopmaatschappij nog ingetrokken.