Talpa staakt het plan om een eigen nieuwsdienst te starten. Talpa Network van John de Mol wilde de concurrentie aangaan met NOS, RTL, NU.nl en dagbladen, maar ziet daar na onderzoek van af.

De afgelopen tijd werden tientallen redacteuren en techneuten aangenomen om ‘De Dag’, zoals de nieuwsdienst zou gaan heten, vorm te geven. Maar het plan bleek niet levensvatbaar. In Pauw zei John de Mol eerder dat hij op televisie, radio, maar vooral online de strijd aan wilde gaan met de gevestigde mediamerken.

Hart van Nederland

Toch is alle moeite niet helemaal voor niets geweest. Talpa gaat het dagelijkse SBS-nieuwsprogramma ‘Hart van Nederland’ verder uitbouwen tot een “24/7 crossmediale nieuwsvoorziening”, zegt Jacqueline Hekkers, woordvoerder van Talpa, tegen Het Parool.

Maandag zei directeur radio en tv Paul Römer van Talpa al in de krant dat Hart van Nederland en Shownieuws onder meer gaan investeren in ’24-uursaanwezigheid’ op sites en apps. Volgens Hekkers is Hart van Nederland een ijzersterk merk met veel potentie, met name online. “Daarom is gekozen om daar vol op in te zetten.”

Talpa Network heeft onder andere de radiozenders Radio 538, Radio 10, Sky Radio, Radio Veronica onder zich. Wat de nieuwe plannen voor effect hebben op de nieuwsvoorziening op die zenders, is nog onduidelijk.

Foto: Talpa

Vorig artikelGerard Ekdom viert 1-jarig jubileum bij Radio 10
Volgend artikelOnline Radio Awards dit jaar uitgebreid met congres