NPO Radio 2 blijft marktleider, met een marktaandeel van 14,2 procent. Het gat met nummer twee, Qmusic, wordt wel iets kleiner: die zender krijgt er 0,7 procentpunt marktaandeel bij en komt uit op 11,8 procent. Verder doet Radio 10 goede zaken: het station krijgt er 0,8 procentpunt marktaandeel bij.

Dat blijkt uit de luistercijfers van NMO over week 9. Opvallend is dat Radio 538 en NPO Radio 5 beide zakken. Op de twee zenders was de week ervoor een themaweek; 538 zond de ’90s Top 750′ uit en op Radio 5 was ‘Evergreen Week van de jaren 60’ te horen.

STATIONMARKTAANDEEL (%)WEEKBEREIK
NPO Radio 214,23091346
Qmusic11,84130342
Radio 109,52687382
Radio 5389,33443467
Sky Radio8,13962738
NPO Radio 17,62274868
NPO Radio 57,51067660
ORN Radio5,43029225
JOE4,31973654
100%NL3,51606222
E Power31893026
NPO 3FM2,11091025
Radio Veronica1,8964573
NPO Klassiek1,6430341
Radio 10 extra zenders1,5953563
NPO extra zenders1,2562895
Radio 538 extra zenders1,1656606
Qmusic extra zenders0,9946825
BNR Nieuwsradio0,9573443
SLAM!0,8660482
Decibel0,879536
ClassicNL0,7263550
Qmusic Limburg0,4300608
Sublime0,4252186
KINK0,3272409
Sky Radio extra zenders0,3526623
Radio 10 Brabant0,3324535
Grand Prix Radio0,3244169
Jumbo Radio0,21202247
Mediahuis Radio extra zenders0,1178728
SLAM! extra zenders0,1715015
Veronica extra zenders0,1210244
AAS Network0,1580904
100%NL extra zenders0129649