Dave Minneboo denkt dat hij met Qmusic potentie heeft om marktleider te worden. Dat vertelt de programmadirecteur in het jaarverslag van De Persgroep, eigenaar van Qmusic. “Er is ruimte voor Qmusic om marktleider te worden, als we doorgaan op de ingeslagen weg. Maar dan moeten we ons ook vaker als marktleider gedragen en mogen we niet bescheiden blijven en trots zijn op wat we maken.”

Qmusic doet het goed in de luistercijfermetingen. Zo wint de zender 1,1 procentpunt aan marktaandeel in een jaar tijd. Grote concurrent Radio 538 levert juist flink in: 2 procentpunt. “Qmusic is een feelgoodmerk. Je weet precies wat je krijgt als je de radio op ons afstemt. Die openhartige uitstraling werkt enorm goed in Nederland”, aldus Dave, die sinds vorig jaar juni programmadirecteur is bij Q.

Juiste persoon

Dave zegt de programmering van het station ‘meer karakter’ te geven en te hebben gegeven. “Dat is een kwestie van de juiste persoon op het juiste moment in de ether zetten. Mooie voorbeelden zijn de nieuwe middagshow met Domien Verschuuren en de ochtendshow met Mattie en Marieke, maar ook de Top 40.”

Met het vertrek van Igmar Felicia naar Radio 538, is er volgens Dave in de avond op Qmusic nu meer ruimte voor jong talent. “We zoeken dat talent, geven opleiding en begeleiding. Dat maakt allemaal deel uit van de uitdaging om Qmusic nog meer op de kaart te zetten in Nederland.”

Foto: Qmusic