NPO Radio 2 blijft het radiostation met het hoogste marktaandeel. Dat blijkt uit de luistercijfers over februari-maart. Vorig jaar wist Radio 538 de koppositie te pakken, maar de commerciële zender van Talpa Radio blijft dit jaar flink achter, net zoals Radio Veronica en NPO Radio 1. Radio 2 doet het net zo goed als vorig jaar.

De publieke regionale zenders hebben er tegen opzichte van vorige maand een half procent marktaandeel bij gepakt. Sky Radio verliest datzelfde.

Radio 10

Aan de stijging van Radio 10 lijkt nog geen einde gekomen. De zender wint er opnieuw 0,3 procentpunt aan marktaandeel bij en doet het in vergelijking met vorig jaar fors beter. Ook Qmusic groeit weer licht en heeft het goed voor elkaar ten opzichte van vorig jaar, net zoals NPO Radio 5.

Stationfeb - mrt
2019
jan - feb
2019
 feb - mrt
2018
 

De luistercijfers zijn gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 7.208 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 35 minuten per dag.

Vorig artikelPowNed vreest voor eigen voortbestaan
Volgend artikelRick Romijn loopt boos weg na ruzie met Giel Beelen