NPO Radio 2 blijft het radiostation met het hoogste marktaandeel. Dat blijkt uit de luistercijfers over februari-maart. Vorig jaar wist Radio 538 de koppositie te pakken, maar de commerciële zender van Talpa Radio blijft dit jaar flink achter, net zoals Radio Veronica en NPO Radio 1. Radio 2 doet het net zo goed als vorig jaar.

De publieke regionale zenders hebben er tegen opzichte van vorige maand een half procent marktaandeel bij gepakt. Sky Radio verliest datzelfde.

Radio 10

Aan de stijging van Radio 10 lijkt nog geen einde gekomen. De zender wint er opnieuw 0,3 procentpunt aan marktaandeel bij en doet het in vergelijking met vorig jaar fors beter. Ook Qmusic groeit weer licht en heeft het goed voor elkaar ten opzichte van vorig jaar, net zoals NPO Radio 5.

Stationfeb - mrt
2019
jan - feb
2019
 feb - mrt
2018
 
01.NPO Radio 212.4 %12.8 % 0.412.4 %=
02.Radio 53810.6 %10.5 % 0.112.6 % 2
03.Radio 1010.1 %9.8 % 0.37.8 % 2.3
04.Qmusic9.2 %9.1 % 0.18.1 % 1.1
05.Sky Radio8.5 %9.0 % 0.58.7 % 0.2
06.NPO Radio 17.7 %7.4 % 0.38.7 % 1
07.NPO Radio 54.4 %4.6 % 0.23.5 % 0.9
08.100% NL3.4 %3.3 % 0.13.3 % 0.1
09.Radio Veronica3.3 %3.3 %=4.0 % 0.7
10.NPO 3FM2.8 %2.8 %=3.2 % 0.4
11.NPO Radio 42.4 %2.4 %=2.4 %=
12.SLAM!1.4 %1.3 % 0.11.5 % 0.1
13.Classic FM1.3 %1.3 %=1.3 %=
14.Sublime0.8 %0.7 % 0.1 %
15.BNR Nieuwsradio0.7 %0.7 %=0.8 % 0.1
       
--.ORN Radio8.9 %8.4 % 0.58.3 % 0.6
--.Overige zenders6.8 %6.9 % 0.16.3 % 0.5
--.E Power Radio5.3 %5.8 % 0.56.0 % 0.7

Stijgers 100% NL, NPO Radio 1, ORN Radio, Qmusic, Radio 10, Radio 538, SLAM! en Sublime
DalersE Power Radio, NPO Radio 2, NPO Radio 5, Overige zenders en Sky Radio
GelijkBNR Nieuwsradio, Classic FM, NPO 3FM, NPO Radio 4 en Radio Veronica

Bekijk en vergelijk meer luistercijfers in het RadioFreak luistercijfer-dossier.

De luistercijfers zijn gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 7.208 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 35 minuten per dag.