Een nieuwe programmering, een nieuwe slogan en een nieuw logo voor NPO 3FM. En dus heeft ook de radiostudio een likje verf gekregen, geheel in de kleuren van het nieuwe logo en de slogan ‘Laat Je Horen’.

3FM begon afgelopen najaar al met de plannen voor de koerswijziging. De programmering ging begin april flink op de schop, met onder meer Timur Perlin tijdens de lunch, en Frank van der Lende en Eva Koreman op het middagslot.

Slogan en logo

Recentelijk veranderde de slogan van ‘Music Starts Here’ naar ‘Laat Je Horen’, en vorige week kwam daar de presentatie van een nieuw logo bij. Roosmarijn Reijmer keerde begin mei terug bij haar oude zender, waar ze nu verantwoordelijk is voor het muziekbeleid.

Alle veranderingen moeten ervoor zorgen dat 3FM weer aan marktaandeel gaat winnen. Het aandeel schommelt al langere tijd tussen de 2 en 2,5 procent. En dat moet beter, vindt de NPO. Een paar jaar geleden lag het aandeel nog rond de 10 procent.

Bekijk hieronder de foto’s van de aangepakte studio:

Foto: Nathan Reinds | NPO 3FM

>> RadioFreak is nu ook te vinden op LinkedIn.