Home Landelijke radio 100% NL Vreugde bij 100%NL over luistercijfers

Vreugde bij 100%NL over luistercijfers

Bij 100%NL zijn met vreugde de luistercijfers van april – mei ontvangen die vanochtend gepubliceerd zijn. "Dit is fantastisch! Wat een week", zegt algemeen directeur Carlo de Boer van 100%NL. "Eerst horen we van de overheid dat 100%NL mag blijven uitzenden tot 1 september 2017 en vandaag deze ongelofelijke supercijfers."

Radio 538 bleef marktleider met een aandeel van 11,3 procent en is daar tevreden mee. "Nog meer reden voor een feestje; woensdag werd al bekend dat we zes jaar verlenging krijgen op onze FM-frequentie en vandaag blijkt weer dat we nog steeds het best beluisterde station van Nederland zijn", zegt Jan-Willem Brüggenwirth, algemeen directeur Radio 538.

Arrow Classic Rock en Arrow Jazz FM werden in maart uit de ether gehaald, maar toch halen ze samen nog een marktaandeel van 1,7 procent. Arrow-baas Ad Ossendrijver zegt: “we hebben de afgelopen maanden een extreem lastige en zware periode doorgemaakt, maar hebben gelukkig een doorstart kunnen maken en blijven daardoor twee bijzondere radiozenders behouden. Het is jammer dat we op dit moment niet via FM-ether zijn te ontvangen."

Radio Veronica haalde weer wat verloren marktaandeel terug (0,3 procent). Ab Trik, CEO: "Mede dankzij de unieke muziekprogrammering en het super dj-team is Radio Veronica in staat iedere maand weer meer luisteraars aan zich te binden. Ik ben trots op deze cijfers en dit fantastische station."

Classic FM
verloor licht, maar is toch blij dat het 1,1 miljoen verschillende luisteraars bereikt in de periode dat het 15 jaar bestond. Programmadirecteur Pieter Buijs: "Het was enorm leuk om met ruim 1,1 miljoen luisteraars onze verjaardag te vieren. Ik ben er heel  trots op dat wij al 15 jaar het best beluisterde klassieke station van Nederland zijn."

TMF Hitradio steeg 0,1 procent en is daar blij mee. ”TMF HitRadio is hét jongerenstation van Nederland met een gloednieuwe programmering die perfect aansluit bij de wensen van de jonge luisteraars", zegt Ab Trik, CEO. "De non-stop formule en het programma van Jules van Hest slaan aan bij de luisteraars. Ten opzichte van vorig jaar heeft het station zelfs het marktaandeel weten te verdubbelen!"