De luistercijfers van NPO 3FM lijken weer in de lift te zitten. De zender noteert over de recente luistercijfermeting een marktaandeel van 2,6 procent. De laatste keer dat de luistercijfers op dit niveau waren, was in juli-augustus 2019. Daarmee scoort de jongerenzender het hoogste marktaandeel in bijna 3,5 jaar tijd.

3FM onderging onder leiding van zendermanager Menno de Boer de afgelopen maanden een flinke metamorfose, met een bijna compleet nieuwe dagprogrammering. Hoewel radio vaak slow business wordt genoemd – het duurt dus even voordat veranderingen zichtbaar zijn in de luistercijfers – lijkt de zender nu wel weer de wind mee te hebben.

Dat is ook te zien in de commerciële doelgroep 20-49 jaar, waar 3FM een marktaandeel van 4,3 procent noteert tegenover 3,8 procent een jaar eerder. 3FM is nu de tiende zender van Nederland, gemeten naar marktaandeel.

Foto: Marie Wanders / NPO 3FM

Vorig artikelMatthijs van Nieuwkerk niet op tv met Top 2000-programma’s
Volgend artikelProgramma Jaimy de Ruijter op 3FM wordt een uur langer