Slam!FM vaart vanaf maandag 31 augustus een nieuwe koers. Het commerciële radiostation noemt zichzelf voortaan SLAM! en heeft de slogan ‘Power To The Beat’ vervangen door ‘Play Music, Play Life’. Met de wijzigingen wil SLAM! zich nog beter richten op de digitale generatie jongvolwassenen. Dancemuziek wordt daarbij een van de belangrijkste kenmerken. “Van deephouse tot EDM en van bekende grootheden tot nieuw talent."

‘Hoog tempo, veel muziek en weinig gepraat’, zo omschrijft SLAM! de nieuwe koers. “We focussen ons met SLAM! op jongvolwassenen die in een experimentele levensfase zitten waarin nog niets vaststaat en alles mogelijk is. Muziek, vooral dance, speelt in die fase een belangrijke rol; het is een bron van energie. Daarom is het nieuwe motto van SLAM!: ‘Play Music, Play Life’”, aldus Dave Minneboo, programmadirecteur bij de 538Groep.

Het nieuwe SLAM! gaat zich volgens Menno Koningsberger, algemeen directeur van de 538Groep, nog meer op online richten. “De doelgroep van SLAM! is volledig online georiënteerd. Daarom zien we SLAM! primair als een digitaal platform met ook een FM-frequentie. Onze doelgroep is opgegroeid in een commerciële (online) wereld en laat zich niet verleiden door een paar banners.”

Slam!FM voerde eerder dit jaar ook al wijzigingen door. Zo zijn sinds april op de vrijdag alleen maar mixen van dj’s te horen, in het kader van de SLAM!Mix Marathon. “Daarmee hebben we al laten zien dat we durven te experimenteren”, aldus programmadirecteur David Minneboo.

Ook Q-music kondigde enkele weken geleden een koerswijziging aan. De zender gaat onder meer het logo, de slogan, het format en de jingles op de schop gooien.

Beluister de nieuwe vormgeving: