Home Landelijke radio Reclamebesteding op de radio flink gestegen

Reclamebesteding op de radio flink gestegen

Zowel de netto reclamebestedingen op de radio als op tv laten in het derde kwartaal van dit jaar een groei met dubbele cijfers zien. Zo meldt het RAB (Radio Advies Bureau), dat de bestedingen op de radio in het derde kwartaal zijn gestegen met bijna zestien procent van ruim 41 miljoen (derde kwartaal 2006) naar 47 miljoen euro (dezelfde periode dit jaar). De netto uitgaven aan tv-reclame zijn volgens Spot gestegen met elf procent tot een bedrag van ruim 170 miljoen euro.

Door de stijging van de radiobestedingen wordt een toename in de eerste drie kwartalen gehaald van 4,1 procent, van ruim 162 naar 169 miljoen euro. De belangrijkste stijgers binnen de radiomarkt zijn financiële dienstverlening, voedingsmiddelen, media, zakelijke dienstverlening en recreatie. RAB-directeur George Bohlander: “Er is vanaf eind vorig jaar een duidelijke positieve tendens zichtbaar, die zich in 2007 onverminderd voortzet.”

Voor geheel 2007 verwacht Bohlander dat de stijging van de radiomarkt “het gemiddelde percentage van de gehele mediamarkt zeker zal overtreffen”. [Adformatie]