Het Radio Advies Bureau (RAB) gaat verder onder de naam Audify. De nieuwe naam moet beter omschrijven waar het bedrijf voor staat: niet alleen voor radio, maar voor alle vormen van audio. Audify is de marketingorganisatie van de landelijke en regionale radiozenders, zowel publiek als commercieel.

“Het is logisch dat Audify haar werkveld verbreedt ten opzichte van de positie van het RAB”, zegt Liedewij Hentenaar, directeur van Audify. “Nadenken over je merkgeluid is een eerste stap naar het benutten van de potentie van audio. Audify kan je daarbij helpen. Geluid is immers overal. Onze deelnemers exploiteren, naast radiostations, nog veel meer audioplatformen en formats.”

De veranderingen passen volgens Audify bij het nieuwe luisteronderzoek dat volgend jaar van start gaat. Luistercijfers zullen dan elektronisch gemeten gaan worden, waarbij de kern bestaat uit een meting via een smartphone-app. “Met het nieuwe onderzoek zijn we nóg beter in staat om alle vormen van audioconsumptie te meten”, aldus Liedewij.

Foto: Audify

Vorig artikelOlav Mol blijft volgend jaar te horen als F1-commentator via Grand Prix Radio
Volgend artikelNRC Media wordt mede-eigenaar van podcastbedrijf De Stroom