Bijna 200 radio-adverteerders zijn vorig jaar afgehaakt en niet meer teruggekomen. Dat blijkt uit de halfjaarreportage van het Radio Advies Bureau (RAB), waar Broadcast Magazine over schrijft. In het voorjaar van 2019 waren er 1383 adverteerders en daar waren er dit jaar nog 1185 van over. Het aantal uitgezonden seconden aan commercials steeg wel. De omzet lag weer bijna op het niveau van voor de coronacrisis.

In het voorjaar van 2019 werd er ruim 40 miljoen seconden aan reclame uitgezonden op de Nederlandse radio, dat zakte vorig jaar naar ruim 29 miljoen en is dit jaar weer gestegen naar ruim 34 miljoen. De spotjes zijn gemiddeld wel korter. Van 17,8 seconde in 2019 naar 16,4 seconde nu.

In totaal werden er dit voorjaar ruim 2 miljoen radiospots uitgezonden. In 2019 waren dat er ruim 2,2 miljoen.

Foto: Qmusic

Vorig artikelNatasja Gibbs: “Ik was ongelukkig bij de Nieuws BV”
Volgend artikelQ-Top 1000 editie 2021 van start