Home Landelijke radio Radioreclamebestedingen daalt derde kwartaal 5 miljoen

Radioreclamebestedingen daalt derde kwartaal 5 miljoen


De netto radioreclamebestedingen in het derde kwartaal van 2012 bedragen 42 miljoen euro, dit is een daling van bijna 5 miljoen ten opzichte van het vorig jaar (-10,9%). Dit blijkt uit cijfers van het Radio Advies Bureau (RAB).

De grootste branche op radio in het derde kwartaal van 2012 is de financiële dienstverlening met een bestedingsaandeel van 25,1%. Jaarlijks heeft deze branche een stijging laten zien van 17,8% in 2009 naar 20,9% in 2010 en 23,3% in 2011. Tweede branche is de zakelijke dienstverlening met een bestedingsaandeel van 23,8%. Nieuw in de top 3 is de branche Brandstof, Energie, (Petro)Chemie met een bestedingsaandeel van 23%, een stijging van ruim 7 procentpunt ten opzichte van het derde kwartaal vorig jaar (16,8%).

RAB voorzitter Arian Buurman: "De hele mediamarkt heeft last van de gevolgen van de economische crisis en de radiomarkt ontkomt daar dus ook niet aan. Ondanks de crisis staat de effectiviteit van het medium radio als een paal boven water. Radioreclame biedt juist in deze tijd de kans om kostenefficiënt veel effect te sorteren."

Vorig artikel538 en Slam!FM NuTalent: investeren in de toekomst
Volgend artikelHenk Hagoort: Deze extra bezuiniging gaat alleen ten koste van de programma’s