Mede dankzij de introductiecampagne bij de komst van Gerard Ekdom heeft Radio 10 dit jaar de RadioFreak Award voor Beste Marketing gewonnen. Voor de prijs waren ook Radio 538 en Qmusic genomineerd, die hem beide eerder al een keer wonnen. Tijdens de stemperiode was het tot het laatste moment spannend wie de award uiteindelijk zou winnen.

“We bevinden ons in een landschap met grote zenders die best wel goede marketingcampagnes doen en op dat vlak is op Radio 10 een beetje nieuw misschien, dus wat dat betreft verbaast het ons een beetje”, aldus zendermanager Roland Snoeijer. Hij vervolgt: “Ik ben hier erg blij mee, want we waren erg tevreden en ook trots op onze marketingcampagne de afgelopen periode.”

Bekijk hier hoe Roland Snoeijer en zijn collega Dennis Kuzee werden verrast met de prijs:

Radio 10 werd voor deze RadioFreak Award genomineerd door zendermanagers van de andere landelijke zenders. Zij roemden vooral de campagne met de pay-off “het zat er altijd al in” rond de start van Gerard Ekdom bij de zender. Dennis Kuzee, Brand Director van Radio 10 vertelde tijdens de uitreiking dat de campagne door de input van de dj nog beter is geworden dan dat ze van tevoren bedacht hadden.

Vanmiddag publiceren we de winnaars van de andere RadioFreak Awards, waaronder die voor Beste Nachtprogramma en Beste Vormgeving. Eerder vanochtend lieten we al zien hoe Jeroen Kijk in de Vegte de prijs voor Beste Sidekick ontving.

Foto: RadioFreak.nl