Qmusic profileert zich op het gebied van marketing het beste van alle landelijke zenders. Het station kreeg de meeste publieksstemmen voor de RadioFreak Award voor Beste Marketing. Ook SLAM! en NPO Radio 2 waren genomineerd voor de prijs.

“Het geheim is de herkenbaarheid”, zegt Domien Verschuuren bij het ontvangen van de award. “We zijn het Q-rood, dat zie je vaak in de straat. Het valt allemaal op.” Domien noemt het bijzonder om zichzelf te zien in de marketinguitingen van de zender. “Vorig jaar heb ik gezegd dat ik moest huilen toen ik mijn eigen billboard zag. Opeens zie je jezelf torenhoog in een mast hangen.”

Domien nam de prijs in ontvangst:

18.000 stemmen

Er werden dit jaar een recordaantal van ruim 18.000 stemmen uitgebracht voor de RadioFreak Awards. De prijzen worden uitgereikt in zes categorieën, waarmee de redactie vooral de minder bekendere radiogezichten in het zonnetje wil zetten. Door te stemmen maakten bezoekers kans op een DAB+-radio van AlleKabels.nl of een RadioFreak-mok.

Eerdere edities van de RadioFreak Awards:
RadioFreak Awards 2020
RadioFreak Awards 2019
RadioFreak Awards 2016
RadioFreak Awards 2015

Vorig artikelGiel Beelen na winnen award: “Ik mis wel een beetje de nacht”
Volgend artikelAnton Griep na winnen award Beste Nieuwslezer: “Stukje erkenning”