Home Landelijke radio Publieke Omroepen zien reclame-inkomsten dalen

Publieke Omroepen zien reclame-inkomsten dalen

De landelijke publieke radiozenders hebben in 2004 de (bruto) reclamebestedingen met 5,5 procent zien dalen naar 112,5 miljoen. De bestedingen bij de commerciële landelijke radiozenders stegen met 21 procent. Dat blijkt uit de publicatie Radio in beeld 2005 van Telmar/Het Media Instituut. De daling bij de publieke zenders komt op het conto van 3FM, dat de bestedingen met 26 procent zag dalen. Bij de commerciële zenders zijn Radio 538, Arrow Rock Radio en Classic FM de grootste stijgers als het gaat om de bestedingen.

Van de nieuwkomers na de frequentieverdeling van 2003 haalde Radio Veronica de meeste bestedingen binnen. De bruto bestedingen van Radio 10 Gold, Yorin FM en Sky Radio 101 FM daalden. Net als bij de luistercijfers was ook bij de bruto bestedingen Radio 538 de grootste zender. [Adformatie]