DPG Media heeft de winst vorig jaar met 50 miljoen euro zien groeien tot 178 miljoen euro. Volgens het moederbedrijf van Qmusic komt dit door digitale ontwikkelingen die juist in de coronacrisis goed werkten.

De uitbraak van het coronavirus betekende een terugval in reclame-inkomsten van dertien procent. Daar staat tegenover dat adverteerders hun papieren budgetten naar digitale kanalen verschoven. Dat kon de daling uiteindelijk nog terugbrengen tot min vijf procent. De omzet was hier 471 miljoen euro.

Online Service zag de omzet met tien procent toenemen tot 130 miljoen euro. Hieronder vallen de activiteiten van merken als Independer, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Mijn Energie, Autotrack, Gaspedaal en Tweakers.

Qmusic

Erik Roddenhof, ceo DPG Media: “De crisis heeft een substantiële impact gehad op de advertentie-inkomsten tijdens de eerste jaarhelft. Maar de uitstekende resultaten op de lezersmarkten en bij onze online services compenseerden dat ruimschoots. In april 2020 werd de grootste overname uit DPG Media’s geschiedenis afgerond. Sanoma Media Netherlands werd afgelopen jaar succesvol geïntegreerd binnen onze groep en leverde meteen een significante contributie aan de resultaten.”

Wat de omzet van Qmusic over 2020 was, wordt niet los genoemd. Maar in totaal werd met radio, tv en streaming zo’n half miljard euro omgezet.

Foto: DPG Media