NPO Radio 2 levert in één week twee procentpunt marktaandeel, toch blijft de zender marktleider in Nederland. Dit blijkt uit de luistercijfers van het Nationaal Media Onderzoek over week 8. Radio 10 en Qmusic weten te profiteren en zoeken de aansluiting bij de publieke zender. Het verlies van Radio 2 is net iets groter dan de winst die ze vorige week wisten te behalen dankzij een themaweek.

NPO Radio 1 wisselt weer stuivertje en gaat terug naar de plek 4. 3FM levert weer flink marktaandeel in.

StationWeek 8
2023
Week 7
2023
 jul - aug
2022
 

Wekelijks bereik (x 1.000)

Gekeken naar het wekelijks bereikt is Sky Radio marktleider. De grootste stijger hierin is Qmusic extra zenders met 330.000 luisteraars groei naar 1.100.000. De regionale publieke zenders (ORN) leveren hier het meeste in.

StationWeek 8
2023
Week 7
2023
 jul - aug
2022
 

Vanaf nu worden er vijf nieuwe zenders meegenomen in het onderzoek. Omdat het marktaandeel over de betreffende zenders wordt verdeeld heeft dit effect op de hele rapportage. Dit komt omdat er geen ‘Overige Zenders‘ meer is.

De zenders die toegevoegd zijn:
– Easy Radio (AAS Network)
– Radio Decibel Eindhoven (Radio Decibel Totaal)
– Sky Radio Nice & Easy (Sky Radio extra zenders)
– Sublime Smooth (Audiohuis extra zenders)
– Sublime Soul (Audiohuis extra zenders)

Vorig artikelViaplay koopt radiorechten Formule 1 in Nederland, Grand Prix Radio gaat naar België
Volgend artikelRadio 1 in het teken van verkiezingen