Qmusic blijft in de zomer marktleider. Dat blijkt uit de luistercijfers over juni-juli 2022. Het gat met de nummer twee, NPO Radio 2, wordt zelfs iets groter.

In vergelijking met vorig jaar weet Qmusic 1.2 procentpunt marktaandeel te groeien. Radio Veronica en NPO Radio 5 weten in een jaar tijd 0.5 procentpunt te groeien. Sky Radio (-1.2) en Radio 538 (-1.1) zijn de grote verliezers over één jaar tijd.

Stationjun - jul
2022
mei - jun
2022
 jun - jul
2021
 
01.Qmusic13.1 %13.1 %=11.9 % 1.2
02.NPO Radio 212.1 %12.2 % 0.112.1 %=
03.Radio 109.8 %9.8 %=10.1 % 0.3
04.Radio 5388.4 %8.7 % 0.39.5 % 1.1
05.NPO Radio 18.4 %8 % 0.48.5 % 0.1
06.Sky Radio7.2 %7.1 % 0.18.4 % 1.2
07.NPO Radio 56.1 %6 % 0.15.6 % 0.5
08.Radio Veronica4 %4 %=3.5 % 0.5
09.100% NL3.1 %3.2 % 0.13.4 % 0.3
10.NPO 3FM2.1 %2.2 % 0.12.2 % 0.1
11.NPO Radio 42.1 %2.2 % 0.12 % 0.1
12.SLAM!1.7 %1.9 % 0.21.4 % 0.3
13.Kink1 %1 %=0.9 % 0.1
14.BNR Nieuwsradio0.8 %0.7 % 0.10.7 % 0.1
15.Sublime0.6 %0.6 %=0.7 % 0.1
16.classicnl0.6 %0.6 %=0.7 % 0.1
17.Radio Decibel0.3 %0.3 %=0 %
       
--.ORN Radio7.8 %8 % 0.28 % 0.2
--.Overige zenders6.7 %6.3 % 0.46.1 % 0.6
--.E Power Radio4.2 %4.2 %=4.2 %=

Stijgers BNR Nieuwsradio, NPO Radio 1, NPO Radio 5, Overige zenders en Sky Radio
Dalers100% NL, NPO 3FM, NPO Radio 2, NPO Radio 4, ORN Radio, Radio 538 en SLAM!
GelijkE Power Radio, Kink, Qmusic, Radio 10, Radio Decibel, Radio Veronica, Sublime en classicnl

Bekijk en vergelijk meer luistercijfers in het RadioFreak luistercijfer-dossier.

De luistercijfers is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 8.541 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 21 minuten per dag (vorige periode: 2 uur en 23 minuten). De gemiddelde luistertijd van de luisteraars is 4 uur en 4 minuten (vorige periode: 4 uur en 1 minuut).

Vorig artikelGerard Ekdom stopt met late avondprogramma op Radio 10
Volgend artikelKRO-NCRV vernieuwt na zeven jaar het logo en andere huisstijl