Zeven jaar na de ingebruikname van het eerste KRO-NCRV-logo, heeft de omroep weer een nieuwe huisstijl. Ook de slogan van de omroep is veranderd: ‘Maak morgen mee’. KRO-NCRV zegt met de nieuwe huisstijl ‘aan te willen sluiten bij vragen waar mensen mee worstelen in de huidige, complexe samenleving’.

In augustus 2015 rondden KRO en NCRV hun fusieproces af met een nieuw logo. Dat logo heeft nu plaats gemaakt voor een cirkellogo, maar ook een nieuwe verdere huisstijl en dus slogan. “Vanuit onze identiteit, geworteld in geloof, hoop, en liefde, willen wij mensen inspireren met onze programma’s en aanzetten om zelf in actie te komen”, zegt directievoorzitter Peter Kuipers.

KRO-NCRV maakt een groot aantal radioprogramma, zoals ‘Gijs 2.4’, ‘De Wild in de Middag’, ‘Wout2Day’ en ‘De Staat van Stasse’ op NPO Radio 2, maar ook ‘De Taalstaat’ en ‘Spraakmakers’ op NPO Radio 1 en ‘Goudmijn’ en ‘Bert op 5’ op NPO Radio 5.

Foto: KRO-NCRV

Vorig artikelLuistercijfers juni-juli: Qmusic ook marktleider in de zomer
Volgend artikelDennis Hoebee per direct weg bij Radio Veronica