NPO Radio 2 is 2019 begonnen als marktleider. In de eerste meeting zonder de Top 2000, januari – februari 2019, blijft de zender marktleider voor Radio 538. In vergelijking met een jaar geleden wordt het gat met 538 groter.

Radio 10 blijft derde maar doet over een jaar gezien goede zaken en krijgt er over dat jaar 2.7 procentpunt marktaandeel bij. Ook NPO Radio 5 en Qmusic krijgen er over een jaar minimaal een procentpunt marktaandeel bij.

Over een jaar gezien laar NPO 3FM nog een daling zien maar tussen de twee periodes is een plus van 0.4 procentpunt te zien.

Stationjan - feb
2019
dec - jan
2019
 jan - feb
2018
 
01.NPO Radio 212.8 %17.7 % 4.913.0 % 0.2
02.Radio 53810.5 %10.1 % 0.412.6 % 2.1
03.Radio 109.8 %10.0 % 0.27.1 % 2.7
04.Qmusic9.1 %8.0 % 1.18.1 % 1
05.Sky Radio9.0 %10.5 % 1.59.4 % 0.4
06.NPO Radio 17.4 %6.9 % 0.58.5 % 1.1
07.NPO Radio 54.6 %3.8 % 0.83.5 % 1.1
08.100% NL3.3 %3.1 % 0.23.1 % 0.2
09.Radio Veronica3.3 %3.1 % 0.24.2 % 0.9
10.NPO 3FM2.8 %2.4 % 0.43.4 % 0.6
11.NPO Radio 42.4 %2.5 % 0.12.5 % 0.1
12.SLAM!1.3 %1.2 % 0.11.5 % 0.2
13.Classic FM1.3 %1.1 % 0.21.4 % 0.1
14.Sublime0.7 %0.7 %= %
15.BNR Nieuwsradio0.7 %0.7 %=0.8 % 0.1
       
--.ORN Radio8.4 %7.1 % 1.38.7 % 0.3
--.Overige zenders6.9 %5.8 % 1.15.9 % 1
--.E Power Radio5.8 %5.4 % 0.45.4 % 0.4

Stijgers 100% NL, Classic FM, E Power Radio, NPO 3FM, NPO Radio 1, NPO Radio 5, ORN Radio, Overige zenders, Qmusic, Radio 538, Radio Veronica en SLAM!
DalersNPO Radio 2, NPO Radio 4, Radio 10 en Sky Radio
GelijkBNR Nieuwsradio en Sublime

Bekijk en vergelijk meer luistercijfers in het RadioFreak luistercijfer-dossier.

De luistercijfers zijn gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 7.156 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 37 minuten per dag.