Home Landelijke radio Winnaars blij met jongste luistercijfers

Winnaars blij met jongste luistercijfers

De winnaars van de laatste meetperiode van de luistercijfers reageren enthousiast op de gepubliceerde cijfers. Directeur NPO Audio, Jan Westerhof, zegt: "Met Serious Request en de Top 2000 weten 3FM en Radio 2 de luisteraar aan de radio te kluisteren. Recent onderzoek naar het crossmediale bereik van beide publieke evenementen toonde dat Radio 2 en 3FM met deze speciale weken bijna alle mensen in Nederland weten te bereiken."

Radio 2 staat op nummer 1 in de meetperiode november/december 2012. De zender bereikte een luistertijdaandeel van 12,6 procent. Radio 2 boekt een winst van 3,4 procent ten opzichte van de vorige meetperiode. 3FM heeft in november/december een luistertijdaandeel van 11,2 procent. Vergeleken met de vorige meetperiode is dat 1,8 procent hoger. De publieke popzender plust 0,4 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2011.
 
Ook de Sky Radio Group is blij met de winst. CEO Philip Alberdingk Thijm: "De feestmaand ligt alweer even achter ons maar hier in Naarden bouwen we vandaag gewoon weer een feestje.  Sky Radio gaat ongelooflijk goed en mag zich commercieel marktleider noemen. Om het nog mooier te maken is Sky wederom de zender met de meeste luisteraars van Nederland, ruim 3,6 miljoen! Ook Veronica laat een groei zien in vergelijking met vorig jaar, we gaan dus heel gezond 2013 in. Maar we zijn nog lang niet klaar!"

Vorig artikelLuistercijfer november-december: Radio 2, 3FM en Sky profiteren van actiemaand
Volgend artikel3FM scoort vooral in jongste doelgroepen, Radio 2 vanaf 20 jaar