Qmusic, Radio Veronica en 100% NL zien winst in de meest recente luistercijfers. Ze pikken er allemaal zelf een onderdeeltje van uit.

Qmusic laat weten dat er een record is gehaald. In de belangrijke doelgroep 20 – 49 jaar groeit het marktaandeel naar 14,8 procent. En ook in de doelgroep ‘jong volwassenen 20 – 34 jaar’ is er groei van 17,4 naar 18,4 procent. “Qmusic laat in deze doelgroep Radio 538 (16,6 procent) achter zich”, stelt de zender.

Dave Minneboo, Programmadirecteur van Qmusic, laat weten: “Opnieuw bevestigen de luistercijfers dat we op de goede weg zitten. De populariteit van zowel de ochtendshow als de middagshow blijft toenemen, met recordcijfers. Met de mooie content en verrassende acties die we voor de komende tijd in petto hebben, houden we dit graag vast.”

Veronica Inside

Radio Veronica pikt eruit dat de luistercijfers van de nieuwe middagshow met Wilfred Genee in de doelgroep ‘Man 20-49 jaar’ is gestegen van 4,9 procent naar 6,1 procent marktaandeel.

Florent Luyckx, Radio Director Radio Veronica: “Wilfred en zijn team hebben met ‘Veronica Inside’ een uniek radioprogramma neergezet met eerlijke radio en veel humor. Mooi om te zien dat onze luisteraars deze spannende middagshow weten te vinden en waarderen. Dat belooft wat.”

Vrouwen

100% NL haalt er vooral uit dat de zender het goed doet bij vrouwen tussen de 20-34 jaar. De Barry Paf Show groeit van 2,2 naar 6,1 procent in die doelgroep. “Nu blijkt dat we enorm scoren bij de Nederlandse vrouwen. Dat die groei voornamelijk te zien is bij Vrouwen 20-34, is natuurlijk fantastisch nieuws”, zegt Carlo de Boer, algemeen directeur RadioCorp.

Foto: PxHere