Home Landelijke radio NOS Journaal blijft meest onmisbare media-merk

NOS Journaal blijft meest onmisbare media-merk


Het NOS Journaal blijft het meest onmisbare media-merk van Nederland. Dat blijkt uit onderzoek (pdf) van EURIB/European Institute for Brand Management, een kennisinstituut op het gebied van merkenbeleid. Het programma scoort een 'onmisbaarheidsscore' van 64 procent. In de totaallijst staat het NOS Journaal op nummer 7, dat is iets lager dan vorig jaar. De HEMA staat op 1.

Verderop in de lijst staat de NOS op nummer 18, met een score van 53 procent. RTL 4 volgt op 19, met ook een score van 53 procent. Op 33 volgt Nederland 1 en SBS 6 staat op nummer 38. RTL Nieuws volgt op 46, Nederland 3 op 63 en Nederland 2 op 65. Opmerkelijk is dat alle mediamerken zijn gedaald in de lijst. NU.nl komt nieuw binnen op 67.

Bij Nederlandse mannen staat is het NOS Journaal nog altijd stevig op 1. Bij vrouwen staat het programma op nummer 9, gestegen van 11. Bij vrouwen staat de HEMA op 1.

Vorig artikelKoninginnedagfeest Radio 538 mogelijk niet meer gratis
Volgend artikelIlse DeLange start zevende Q-top 1000