Home Landelijke radio NOS onmisbaar merk voor mannen

NOS onmisbaar merk voor mannen


Nederlandse mannen vinden het NOS Journaal het meest onmisbare merk. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van EURIB/European Institute for Brand Management onder 1022 consumenten. Voor vrouwen is Kruidvat het meest onmisbare merk. In de lijst van mannen staat HEMA op twee en de NOS als merk op drie.

In de ranglijst over alle respondenten staat de HEMA op de eerste plek. De winkelketen haalt een onmisbaarheidsscore van 76 procent. Blokker staat tweede, gevolgd door Kruidvat. Na Albert Heijn komt het NOS Journaal op de vijfde plek. Op de elfde plek staat de NOS als merk. Opmerkelijk is dat losse radiozenders niet voorkomen op de lijst, televisiezenders wel. RTL 4 staat op 16, SBS 6 op 17 en Nederland 1 op 23.

"Vier merken komen in de top 10 van elke sociale klasse voor: HEMA, Kruidvat, Albert Heijn en Google", schrijft het bureau in het rapport. "Lidl, SBS 6 en RTL 4 worden vooral bij de lagere socale klassen als onmisbaar bestempeld en het NOS Journaal, NOS, Ikea en iDeal alleen bij de hogere sociale klassen."