Home Luistercijfers Luistercijfers Radio 10: Middag scoort hoger dan ochtend

Luistercijfers Radio 10: Middag scoort hoger dan ochtend

Luistercijfers Radio 10 okt-nov
GfK / NLO

Het marktaandeel van Radio 10 zit al lange tijd in de lift. De zender heeft momenteel het hoogste marktaandeel in de doelgroep 10+ sinds de terugkeer op de FM. Vooral de middag van Radio 10 zorgt voor winst bij de zender, zo blijkt uit een analyse van RadioFreak.nl uit de luistercijfers van het NLO.

Somertijd

Het marktaandeel van Rob van Someren is geklommen naar 8.2 procent. Dat is het hoogste uit de dagprogrammering. De middagshow zit bijna een procentpunt boven het stationsgemiddelde. Een jaar geleden zat de middagshow nog op 5.9 procent marktaandeel.

In de middag tussen 13:00 en 16:00 uur scoort ook Robert Feller boven het gemiddelde van de zender. Feller haalt een marktaandeel van 8.1 procent en zit daarmee net iets lager dan Van Someren. Een jaar geleden zat Feller nog op 6.2 procent.

Ook het programma van Edwin Diergaarde tussen 10:00 en 13:00 uur scoort boven het gemiddelde van de zender met 7.6 procent.

Goeiemorgen Lex

De ochtendshow van Lex Gaarthuis zit juist onder het gemiddelde van de zender met 6.6 procent. Dat is wel een stijging, want een jaar geleden zat het ochtendprogramma nog op 4.9 procent. Radio 10 gaf geen verklaring geven waarom de ochtendshow achterblijft bij het gemiddelde van de zender. Wel wijst de zender op de groei die de ochtendshow doormaakt qua luistercijfers.

De groei van de zender, die steeds een nieuw luistercijferrecord neerzet, zegt het station te danken aan de marketing en acties. De zender laat weten: “De landelijke campagne ‘Je zingt ze allemaal mee’ ging in september van start en in oktober speelde de zender het spel ‘De Lach van 10’. We kijken uit naar de afsluiting van het jaar met de ‘Top 4000’.”

Voor de analyse is gebruik gemaakt van de luistercijfers van NLO en GfK uit de doelgroep 10+. Meer luistercijfers zijn te bekijken in het RadioFreak luistercijfer-dossier.