Qmusic loopt flink in op NPO Radio 2, dit blijkt uit de luistercijfers van de meetperiode februari-maart. Radio 2 blijft nog marktleider en wordt op 0.3 procentpunt gevolgd door Qmusic.

In vergelijking met een jaar geleden doet Qmusic het goed, de zender weet 1.1 procentpunt te stijgen. Ook NPO Radio 5 (+0.9) weet over een jaar te groeien. Radio 538 levert het meeste in en verliest 1.3 procentpunt, ook Sky Radio en Radio 2 leveren over een jaar in. Beide zenders verliezen 0.5 procentpunt.

Stationfeb - mrt
2022
jan - feb
2022
 feb - mrt
2021
 
01.NPO Radio 212.3 %13.5 % 1.212.8 % 0.5
02.Qmusic12 %11.7 % 0.310.9 % 1.1
03.Radio 1010.1 %10.1 %=10.2 % 0.1
04.NPO Radio 18.4 %8.1 % 0.38.2 % 0.2
05.Radio 5388.1 %8 % 0.19.4 % 1.3
06.Sky Radio7.2 %7.4 % 0.27.7 % 0.5
07.NPO Radio 56.6 %6.5 % 0.15.7 % 0.9
08.Radio Veronica3.7 %3.7 %=3.6 % 0.1
09.100% NL3.3 %3 % 0.33 % 0.3
10.NPO Radio 42.3 %2.3 %=2.6 % 0.3
11.NPO 3FM2.2 %2.4 % 0.22.2 %=
12.SLAM!1.5 %1.6 % 0.11.3 % 0.2
13.Kink1 %1 %=0.8 % 0.2
14.BNR Nieuwsradio0.7 %0.8 % 0.10.7 %=
15.Sublime0.7 %0.6 % 0.10.7 %=
16.classicnl0.7 %0.7 %=1 % 0.3
17.Radio Decibel0.2 %0.2 %=0 %
       
--.ORN Radio8.5 %7.8 % 0.78.7 % 0.2
--.Overige zenders6.1 %6.5 % 0.45.9 % 0.2
--.E Power Radio4.4 %4.2 % 0.24.7 % 0.3

Stijgers 100% NL, E Power Radio, NPO Radio 1, NPO Radio 5, ORN Radio, Qmusic, Radio 538 en Sublime
DalersBNR Nieuwsradio, NPO 3FM, NPO Radio 2, Overige zenders, SLAM! en Sky Radio
GelijkKink, NPO Radio 4, Radio 10, Radio Decibel, Radio Veronica en classicnl

Bekijk en vergelijk meer luistercijfers in het RadioFreak luistercijfer-dossier.

De luistercijfers zijn gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 8.325 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 31 minuten per dag (vorige periode: 2 uur en 34 minuten). De gemiddelde luistertijd van de luisteraars is 4 uur en 6 minuten (vorige periode: 4 uur en 12 minuten).

Vorig artikelRick van Velthuysen: Het tijdslot op Radio 2 maakt me niet zoveel uit
Volgend artikelNPO-podcast De Krokante Leesmap stapt over naar betaald podcastplatform Podimo