De luistercijfers werden deze week weer gepubliceerd. Tijd om in de doelgroep 20 – 49 jaar te duiken. In de voor adverteerders interessante doelgroep is Radio 538 marktleider en volgt Qmusic op de tweede plaats. In vergelijking met een jaar geleden doen Qmusic en Radio 2 goede zaken, beide zenders krijgen er 1.2 procentpunt marktaandeel bij.

Opvallend in de luistercijfers is ook Kink dat in deze doelgroep 1.0 procent marktaandeel weet te scoren. Programmadirecteur Michiel Veenstra: “KINK is overduidelijk een station dat gemist werd. Mensen die ons ontdekt hebben luisteren ongeëvenaard lang. De mix van alternatieve classics en spannende nieuwe muziek bevalt een nog steeds groeiende groep luisteraars.”

Stationfeb - mrt
2020
jan - feb
2020
 feb - mrt
2019
 
01.Radio 53816.1 %16.5 % 0.416.4 % 0.3
02.Qmusic15.7 %15.5 % 0.214.5 % 1.2
03.NPO Radio 214.3 %13.9 % 0.413.1 % 1.2
04.Radio 1011.3 %11.3 %=11.5 % 0.2
05.Sky Radio9.3 %9.4 % 0.19.7 % 0.4
06.Radio Veronica4.7 %5.1 % 0.44.7 %=
07.NPO 3FM3.9 %3.7 % 0.24.4 % 0.5
08.100% NL3.3 %3.6 % 0.33.1 % 0.2
09.NPO Radio 12.7 %2.5 % 0.22.8 % 0.1
10.SLAM!2.3 %2.4 % 0.12.1 % 0.2
11.KINK1.0 %0.9 % 0.1 %
12.NPO Klassiek0.9 %0.8 % 0.10.8 % 0.1
13.Sublime0.9 %0.7 % 0.20.9 %=
14.BNR Nieuwsradio0.8 %0.8 %=0.7 % 0.1
15.NPO Radio 50.4 %0.5 % 0.10.4 %=
16.Classic NL0.2 %0.3 % 0.10.3 % 0.1

Mannen en vrouwen

Bij de mannen in de doelgroep 20 – 49 is NPO Radio 2 momenteel 538 voorbij als marktleider. Bij de vrouwen in de doelgroep is Qmusic de marktleider en staat 538 ook op de tweede plaats.

Foto: Radio 538