Home Landelijke radio Edwin Evers meest invloedrijke radio-dj van Nederland

Edwin Evers meest invloedrijke radio-dj van Nederland

Edwin Evers is de meest invloedrijke radio-dj van Nederland. Dat blijkt uit de nieuwe editie van ‘De Media 100’, de lijst van de meest invloedrijke mensen in de Nederlandse Media. De dj staat op plek 13 en is daarmee de hoogst genoteerde radio-dj. “De koning van de ochtendradio blijft onbetwist de grote gangmaker in radioland”, aldus Media 100.

In de sublijst ‘De Radio 50′ staat Evers op de eerste plaats. Opvallend is dat in de top 10 van de sublijst drie radio-dj’s staan; de rest wordt opgevuld door directeuren of andere, niet-actieve radio-dj’s. Zo staat Dave Minneboo, de vertrekkend radiodirecteur bij Talpa Radio, op de tweede plaats. Ook Jurre Bosman, directeur radio bij de NPO, wordt gezien als een invloedrijk persoon in de mediawereld: hij staat op plek 5.

Vrouwen in Radio 50

In de lijst van 50 meest invloedrijke personen uit de radiowereld staat ook een aantal vrouwen. De hoogst genoteerde is Liedewij Hentenaar (directeur RAB) op plek 9. Shula Rijxman, bestuursvoorzitter van de NPO, volgt op plek 19. Maud Burgers, woordvoerder van Talpa Radio, staat op plek 23. De meest invloedrijke vrouwelijke radio-dj is Annemieke Schollaardt, op plek 40.

Verder valt op dat Sander Lantinga (Radio 538) wel in de Radio 50 staat (plek 13), maar zijn collega Coen Swijnenberg niet.

Top 10 van de Radio 50:

  1. Edwin Evers (538)
  2. Dave Minneboo (Talpa Radio)
  3. Menno Koningsberger (Talpa Radio)
  4. Giel Beelen (Radio Veronica)
  5. Jurre Bosman (directeur NPO Radio)
  6. Joris van der Pol (directeur OMS)
  7. Sjors Fröhlich (zendermanager BNR)
  8. Jeroen de Bakker (directeur online bij Talpa Radio)
  9. Liedewij Hentenaar (directeur RAB)
  10. Gerard Ekdom (NPO Radio 2)

De volledige lijst is via deze link te bekijken

Media 100

De Media 100 wordt voor het zevende achtereenvolgende jaar aangevoerd door John de Mol. “Hij was in 2017 meer invloedrijk dan ooit”, aldus De Media 100. “John de Mol greep naast TMG, maar wist wel SBS over te nemen. Daarmee ligt zijn droom – het bouwen van het grootste crossmediale mediabedrijf in Nederland – op schema.” Arjan Lubach volgt op de tweede plek, Eva Jinek op plek 3.

De Media 100 wordt georganiseerd door Media Meetings. Het onderzoek dat de basis is voor de lijst wordt uitgevoerd door MediaTest, preferred supplier voor media- en communicatie onderzoek.

Foto: William Rutten