Talpa Radio

Het marktaandeel van de zenders van Talpa Radio heeft het hoogste marktaandeel sinds de oprichting behaald. Dit blijkt uit de luistercijfers die deze week gepubliceerd zijn. In de doelgroep 10+ scoren de zenders een marktaandeel van 33.7 procent, bij de lancering van Talpa Radio in 2017 was dit 31.4 procent.

In de, voor Talpa belangrijke, doelgroep 20-49 jaar is het marktaandeel gestegen naar 43.1 procent. Sinds de start van Talpa Radio in 2017 is het aandeel in de doelgroep 20-49 jaar gegroeid met 12,5 %. Daarnaast is het bereik gegroeid naar 7,6 miljoen unieke luisteraars (10+).

De groei komt vooral voor rekening van Sky Radio en Radio 10. Ook Radio Veronica en Radio 538 zijn onderdeel van Talpa Radio.

Vorig artikelQmusic blij met stijging luistercijfers in 2018
Volgend artikelRadio M Utrecht viert 30-jarig bestaan