De radio-omzet van Ster is in het eerste halfjaar van 2022 gestegen met 20 procent, ten opzichte van 2021. Volgens de reclameverkoper van de publieke zenders komt dit vooral door de sterke prestaties van NPO Radio 2 en NPO Radio 5. Bovendien heeft Ster haar tarieven voor radioreclame – in tegenstelling tot die voor televisiereclame – begin dit jaar kunnen verlagen. Veel organisaties hebben hiervan gebruikgemaakt.

De verwachting voor de tweede helft van 2022 is dat de groei van het eerste halfjaar blijft doorzetten. Er is bijvoorbeeld veel sport te horen en te zien bij de publieke omroep, met de Tour de France, het EK en WK voetbal. Ook wordt verwacht dat de Top 2000 op NPO Radio 2 weer veel luisteraars zal trekken. “Ster heeft daarom vertrouwen dat de inspanningen ook in het tweede half jaar tot goede resultaten zullen leiden.”

Inkomsten van de Ster gaan overigens niet rechtstreeks naar de publieke omroepen, maar naar het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen.

Foto: Ster