Home Landelijke radio Reclame-omzet L1 Radio stijgt opnieuw

Reclame-omzet L1 Radio stijgt opnieuw

De reclame-omzet bij L1 Radio liet in 2005 wederom een stijging zien ten opzichte van vorig boekjaar. De stijging is grotendeels te danken aan de groei van de landelijke omzet. Maar ook de regionale omzet is licht gestegen. Dit in tegenstelling van de tv-tak van de regionale Limburgse omroep. Daar daalde de omzet.

Over de hele linie haalde L1 een resultaat na belastingen (winst) van 370.866 euro. Dat is een aanzienlijke daling vergeleken met 2004 (836.519 euro), maar het resultaat is gezien de omstandigheden bevredigend. ”In aanmerking genomen dat de vaste kosten door nieuwe huisvesting en herinvesteringen in uitzendapparatuur aanmerkelijk hoger zijn geworden. Die investeringen waren hoogst noodzakelijk”, zo schrijft de Raad van Commissarissen in het jaarverslag. De Raad stemde ook in met verspreiding van L1 TV en L1 Radio via satelliet; de kosten daarvan hebben het resultaat extra gedrukt.

L1 werkt onder de publieke zendmachtiging van Stichting Omroep Limburg, maar de uitvoerende bedrijven zijn publiek-privaat. Aandeelhouders zijn Media Groep Limburg, Essent Kabelcom en Stichting Omroep Limburg.

Toch gaat de winst niet naar de aandeelhouders. Die wordt volledig toegevoegd aan de reserves. Het grootste deel, 211.000 euro, is specifiek opzij gezet voor toekomstige vervangingsinvesteringen. Daarmee voldoet L1 aan de voorwaarde die de Provincie Limburg heeft verbonden aan het verstrekken van een investeringssubsidie voor de nieuwbouw.

Vorig artikelCaz! volgende week live vanaf Schiphol
Volgend artikelCaz! krijgt eigen ‘megahit’: Cazza!