De Limburgse publieke zender L1 heeft een nieuw logo en huisstijl. Ook het nieuwsplatform is gewijzigd. Tien jaar geleden startte de omroep in samenwerking met de krant De Limburger ‘1Limburg’ als nieuwsmerk. De Limburger is daar inmiddels uitgestapt. L1 wijzigt het platform nu in L1 Nieuws. Ook de vormgeving op de radio is aangepast.

L1 bestaat dit jaar 25 jaar en wil met de veranderingen een nieuwe weg inslaan. “We constateerden dat onze tweemerkenstrategie met L1 en 1Limburg verwarrend werkte, zowel intern als extern”, zegt directeur-bestuurder Branko Eijssen van L1. “We gaan terug naar één hoofdmerk: L1. Een ijzersterke en betrouwbare medianaam in Limburg. Deze keuze doet recht aan wie wij zijn, dé nieuws- en cultuurdrager van Limburg.”

De directeur benadrukt dat er voor het publiek weinig verandert. “L1 is en blijft de plek waar verhalen over Limburg en de Limburgers samenkomen. Die urgente en relevante verhalen vertellen wij eerst en vooral via online verslaggeving in tekst, beeld en geluid.”