Radio 538 is vandaag van start gegaan met een nieuwe reclamecampagne, met daarin de pay-off ‘jouw hits, jouw 538’. De nieuwe campagne, waarin een paarse subwoofer de centrale rol speelt door de gehele video, moet socialer en minder tegen het randje aan zijn dan vorige campagnes.

538 zorgde in het verleden meermaals voor controverse met haar reclamecampagnes. Een schaarsgeklede vrouw die wijdbeens op de bank zat met alleen een kat voor haar middelste, noemde de Reclame Code Commissie ‘duidelijk seksistisch’. Ook een reclameposter waarin twee vrouwen uitdagend aan een hotdog likten, zorgde voor ophef.

De nieuwe campagne is volgens 538 ‘nieuwsgierig, optimistisch, ambitieus en energiek’. “We zijn én brengen de beat van het moment, zijn nooit voorspelbaar en áltijd herkenbaar. Dat hoor en voel je via de kanalen van ons merk en ervaar je nu ook in deze gloednieuwe merkcampagne”, aldus radiodirecteur Coco Hermans.

De nieuwe campagne:

Vorig artikelDirecteur Qmusic noemt marktleiderschap het ‘winnen van de Champions League’
Volgend artikelRudy Mackay wordt coördinator evenementen en projecten bij Radio 1