Home Landelijke radio NOS haalt in 2015 hoogste marktaandeel met ‘Oog op Morgen’

NOS haalt in 2015 hoogste marktaandeel met ‘Oog op Morgen’

nietmeergebruikendezee

Het radioprogramma ‘Met Het Oog Op Morgen’ heeft in 2015 voor het hoogste marktaandeel van de NOS op de radio gezorgd. Het avondprogramma behaalde een marktaandeel van 34,4%, een stijging van 1,6 procentpunt ten opzichte van 2014. Dat blijkt uit cijfers van het het Nationaal Luister Onderzoek (NLO), die te lezen zijn in het nieuwe jaarverslag van de NOS dat vandaag gepubliceerd werd.

Het bestbeluisterde NOS-radioprogramma van 2015 waren de radiobulletins van NOS op 3 van 13:00 en 18:00 uur, beide goed voor 356.000 luisteraars. In 2014 lag het aantal luisteraars op respectievelijk 432.000 (13:00 uur) en 197.000 (18:00 uur). NOS op 3 verzorgt het nieuws op 3FM, FunX en tot eind 2015 ook op NPO Radio 6.

De zaterdagochtendeditie van het NOS Radio 1 Journaal was in 2015 goed voor een marktaandeel van 16,6%. Naar het NOS Radio 1 Journaal in de doordeweekse ochtenden op NPO Radio 1 werd door gemiddeld 260.000 mensen geluisterd.

‘NOS Langs De Lijn’ werd in 2015 het best beluisterd op zondagmiddag tussen 14:00 en 18:00 uur. 152.000 mensen schakelden gemiddeld in op de zondagmiddageditie van het programma.