Home Landelijke radio Kort radionieuws van woensdag 5 maart

Kort radionieuws van woensdag 5 maart

Radio Oost in lentesferen

RTV Oost organiseert van 17 tot en met 23 maart voor het tweede achtereenvolgende de ‘Lenteweek’! In deze week speelt de omroep helemaal in op het voorjaarsgevoel. Dit doet ze door frisse interviews en tips, jonge hits, verse recepten en evergreens. Met voorjaarsmuziek, verhalen van Overijsselaars over hun lentebelevenissen en speciaal voor de Lenteweek geproduceerde jingles geeft Radio Oost het voorjaar vorm.

Luisteraars kunnen ook lenteverhalen insturen. Uit de inzendingen wordt een winnaar geselecteerd, die op vrijdagmiddag een prijs krijgt uitgereikt. Om 13.30 uur wordt een verslaggever op pad gestuurd, die live in de uitzending beetje bij beetje naar de winnaar wordt gedirigeerd.

ID&T Radio zet zich in voor het goede doel

Het ID&T Radio programma ‘Obsession’ staat de komende twee maanden in het teken van ‘Obsession-4-Charity’. Dj Dennis Hoebee is onder deze naam met een single-aktie voor het goede doel gestart. Met behulp van de luisteraars van ID&T Radio en vele bekende DJ’s, Producers en muzikanten uit de Dance-scene gaat Dennis de komende twee maanden proberen een dance-single te maken.

Het is de bedoeling om de single voor de zomer uit te brengen en de opbrengsten komen volledig ten goede aan een nader te bepalen goed doel.

Meer nieuws op Omroep Tholen

Omroep Tholen wil het programma ‘Omroep Tholen Actueel uitbreiden’. Dat schrijft BN/De Stem vandaag. Hoofdredacteur E. Tichem zegt nog niet te weten hoeveel uren er per dag aan nieuws en actualiteiten besteed gaat worden.

De omroep heeft nu ook al informatie in de programma’s. “In het dagelijkse liveprogramma ‘Met Wessel aan tafel’ wordt ingegaan op de actualiteit. Ook komen er in de muziekprogramma’s dagelijks zogenoemde regioblokjes voorbij.” Het is de bedoeling om ook die blokjes uit te breiden.

De omroep verkeert financieel in zwaar weer. “We komen structureel 10.000 euro per jaar tekort”, zegt secretaris J. Schaart. De omroep is onlangs een campagne gestart om advertenties en programma-sponsoring binnen te halen. “We hebben wel wat reacties, maar te weinig om het gat te kunnen dichten”, zegt Schaart. De omroep kan het benodigde geld niet elk jaar binnenhalen via advertenties en sponsoring. “Op die manier kunnen we jaarlijks 3000 euro binnenhalen. Voor de overige 7000 euro hopen we op steun van de gemeente.”

Vorig artikelLandelijke politiek zet zich in voor zendmasten-probleem
Volgend artikelRadio 1 en 3FM veranderen van frequentie