Home Landelijke radio 3FM wint vakprijs voor Real Music Real People campagne

3FM wint vakprijs voor Real Music Real People campagne

De reclamecampagne van 3FM Real Music Real People is bekroond met een prestigieuze reclameprijs, een Accent. De Accent wordt jaarlijks uitgereikt door de SAN, de Stichting Adverteerdersjury Nederland. 3FM en het reclamebureau Red Cell Not Just Film kregen de prijs voor de campagne, waarin artiesten als Maxi Jazz (Faithless), Joss Stone, Noel Gallagher (Oasis) en Dinand Woesthoff (Kane) en dj’s van het station vertellen over hun liefde voor muziek.

De campagne loopt sinds september 2004. Sindsdien zijn 14 commercials gemaakt. De campagne Real Music Real People werd twee jaar geleden gelanceerd om het nieuwe 3FM een gezicht te geven. De campagne zoomt met name in op de authentieke liefde voor muziek van het station. De publieke muziekzender wordt steeds beter gewaardeerd door de luisteraars. Sinds augustus 2004 is het marktaandeel van 3FM gestaag gestegen van 5.7% in juli/augustus 2004 naar 6,9% in maart/april 2006.

De commercials zijn hier te bekijken.

Vorig artikelNOS Radio al zeker van EK-verslag in 2008
Volgend artikelNVJ daagt Publieke Omroep voor de rechter