Home Landelijke radio STER past reclametarieven van Radio 3FM aan

STER past reclametarieven van Radio 3FM aan

De STER gaat de reclametarieven van Radio 3FM aanpassen, dit meldt Radionieuws. Voor het derde kwartaal worden de tarieven in de ochtend- en avondspits aangepast. De verlaging van de tarieven lijken een gevolg van de daling van de luistercijfers van Radio 3FM. Uit de meest recent gegevens, die Onderzoeksbureau Intomart GfK afgelopen maandag publiceerde, blijkt dat de zender nu 7,0 procent marktaandeel heeft. Dit is het laagste marktaandeel ooit voor de publieke popzender.

In de periode april-mei 2004 had Radio 3 FM nog een marktaandeel van 7,6 procent. Ook is het weekbereik van Radio 3 FM fors gedaald, bereikte de zender vorig jaar nog in mei-juni nog 2,7 miljoen verschillende Nederlanders van 10 jaar en ouder, in de meest recente periode werden er nog 2,2 miljoen verschillende luisteraars bereikt.

Hieronder een overzicht van de nieuwe tarieven die gelden van maandag tot en met vrijdag (tarieven zijn per seconde).
07:00 was € 35,- wordt € 28,-
08:00 – 09:00 was € 69,- wordt € 55,-
17:00 was € 55,- wordt € 44,-
18:00 was € 29,- wordt € 23,-
19:00 was € 16,- wordt € 11,-

De tarievendaling is een rechtstreeks gevolg van het vertrek van de dj’s Ruud de Wild en Rob Stenders. Deze ‘gaten’ worden opgevangen door jongere onbekendere dj’s. Vanaf september zal 3FM ook haar nieuwe programmering in gebruik gaan nemen, een naam die daar zeker uit zal verdwijnen is Cobus Bosscha.