Home Landelijke radio Q-Music start eigen sales-afdeling

Q-Music start eigen sales-afdeling

Talpa Radio stopt per 1 januari 2006 met de advertentieverkoop voor Q-Music. Na de overname van Noordzee FM in juni dit jaar werd afgesproken dat Talpa Radio Nederland commerciële diensten zou verlenen bij de verkoop van de reclameruimte op het station. De samenwerking was opgezet naar het voorbeeld van de samenwerking tussen beide organisaties in België. Daar verzorgt Q-music de reclameverkoop van 4FM, het Vlaamse radiostation van Talpa Radio.

Peter Bossaert, algemeen directeur van Q-music: “We hadden de afspraak met Talpa om de samenwerking op regelmatige basis te evalueren. Dat is nu gebeurd. De samenwerking was aanvankelijk voor langere tijd gepland, maar wordt nu iets sneller beëindigd dan voorzien. Q-music wil een sterk profiel uitbouwen, als jongvolwassen popstation. Ook op de reclamemarkt heeft Q-music behoefte aan een eigen gezicht. We gaan met een ijzersterk team onze eigen reclameverkoop in handen nemen, we maken heel snel de namen en de structuur van de nieuwe ploeg bekend. En met Talpa gaan we als vrienden uit elkaar. In België blijven we samenwerken, maar elk land is anders. In Nederland vroeg de reclamemarkt om meer duidelijkheid rond de samenwerking. Met de nieuwe aanpak geven Talpa en Q-music een helder antwoord op die vraag.”

René Zeedijk, commercieel directeur van Talpa Radio: “De radiozenders van Talpa Radio, Radio 538, Radio 10 Gold en Juize.FM, hebben allen hun eigen verkoopteam. Zo ook Q-music, maar het is logisch dat Q-music los daarvan behoefte heeft op korte termijn geheel zelfstandig te zijn en vandaar dat wij in gezamenlijk overleg hebben besloten dat de samenwerking wordt beëindigd.”

Vorig artikelNOS Radionieuws bereikt meeste nieuwsconsumenten
Volgend artikelVragen over rampenzenders in Zuid-Holland