Radio 538 zal zich ‘zeker zorgen maken’ nu de zender in de meeste luistermeeting marktaandeel is verloren en Edwin Evers eind dit jaar stopt met zijn populaire ochtendshow. Dat zegt Evert Bronkhorst, mediastrateeg bij Vizeum, in Adformatie.

538 levert 0,3 procentpunt marktaandeel en wordt verder op de hielen gezeten door NPO Radio 2. ‘Evers Staat Op’ doet het daarentegen nog steeds uitstekend: de zender wint 0,4 procent marktaandeel ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Hoe anders is dat voor Coen en Sander, die met hun middagshow liefst 2,4 procentpunt marktaandeel inleveren.

Ekdom op 10

Radio 10 lijkt met Gerard Ekdom ook al de eerste successen te boeken. De dj begon eind augustus bij de commerciële zender, waardoor vijf weken ochtendshow zijn meegenomen in de laatste meting. Mediastrateeg Evert: “Het Ekdom-effect lijkt nu al enigszins zichtbaar. 06:00 tot 10:00 uur stijgt bij Radio 10 op 10+ met 3,9 procent, terwijl over de hele dag de stijging 2,8 procent is.”

NPO Radio 2 levert in de ochtend 0,8 procentpunt in, terwijl het zendergemiddelde juist is gestegen.

Foto: Radio 538

Vorig artikelJeroen Nieuwenhuize nog twee jaar op Radio 10
Volgend artikelInvesteringen in radioreclame met een miljoen euro gestegen