Adverteerders hebben in het derde kwartaal van 2018 ruim een miljoen euro meer aan radiocommercials besteed dan in dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van het Radio Advies Bureau (RAB). In totaal is er afgelopen kwartaal 37 miljoen euro uitgegeven aan radioreclame.

De totale radioreclameomzet bestaat niet alleen uit reclamespotjes; ook commerciële boodschappen buiten het reclameblok vallen daaronder. Laatstgenoemde categorie was afgelopen kwartaal goed voor 2,3 miljoen euro.

RAB

Het RAB (Radio Advies Bureau) is de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations. Daarnaast is RAB één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO).

Liedewij Hentenaar, directeur van RAB: “Adverteerders zoeken sterke verbinding met hun doelgroep. Met radio weet je dat je investeert in de vertrouwensband met de luisteraar. Dat werkt.”

Vorig artikelMediastrateeg: “Radio 538 zal zich zeker zorgen maken”
Volgend artikelPublieke omroep verliest aan marktaandeel, Talpa Radio stijgt