NPO Radio 2 heeft afgelopen donderdag nieuwe vormgeving in gebruik genomen. Gelijktijdig met de nieuwe slogan ‘Er is maar één NPO Radio 2’ zijn onder meer de jingles, uuropeners en nieuws-, weer- en verkeerjingles aangepakt. De vormgeving is gemaakt door Strike Jingles, in samenwerking met Guido Sprenger, vormgever van Radio 2.

“Na diverse opdrachten voor Ruud de Wild, Paul Rabbering, Gijs Staverman en Frank van ’t Hof heeft Strike Jingles nu ook de NPO Radio 2 stationsvormgeving aan mogen pakken”, aldus Anthony Timmers van Capital Media, waar Strike Jingles onderdeel van is. “De Top of Hour heeft een volwassen popsound met knipoogjes naar de brede playlist van NPO Radio 2, maar qua productie de sound van nu.”

Trots

“We zijn trots op de samenwerking, voor ons wederom een bevestiging van onze unieke compositie/productie stijl. Strike Jingles heeft in haar korte bestaan al mooie opdrachten mogen verzorgen voor stations in Nederland, België, Slovenie, Amerika en Curacao”, aldus Timmers.

Strike werkt momenteel aan nieuwe jingles voor de Radio 2-programma’s ‘Vroeg op Frank’ en ‘Rick van V doet 2’. Ook is het bedrijf bezig met opdrachten voor Omroep MAX.