Home Landelijke radio 100% NL ‘Rick van Velthuysen en Erik de Zwart zorgen voor groei Veronica’

‘Rick van Velthuysen en Erik de Zwart zorgen voor groei Veronica’

De komst van dj’s Rick van Velthuysen en Erik de Zwart is de belangrijkste reden dat Radio Veronica weer een record marktaandeel kon neerzetten. Dat meldt de zender zelf. "Je kunt niet meer om Radio Veronica heen", meent Ab Trik, CEO van Radio Veronica. "Het marktaandeel stijgt gestaag, de programmering staat als een huis, het dj-team is top en de acties van het station liegen er ook niet om. De komst van Van Velthuysen en De Zwart zorgt ervoor dat steeds meer luisteraars het station weten te vinden. Niet alleen doordeweeks maar ook in het weekend. Ik ben trots op deze geweldige resultaten,  een topprestatie in de huidige radiomarkt."

Uit de luistercijers over september en oktober bleek gisteren dat Radio Veronica nu een marktaandeel van 6,6 procent heeft. Maar ook Radio 538 wist te winnen. Met een marktaandeel van 11,4 procent behield het radiostation de koppositie. In de afgelopen periode stemden elke week 3.424.000 luisteraars af op Radio 538, meldt de zender. "Ik ben blij om te zien dat veel mensen, na de vakantie, Radio 538 hebben teruggevonden. Uit recente STIR-cijfers blijkt bovendien dat wij ook online het best scorende station zijn", zegt Jan-Willem Brüggenwirth, algemeen directeur Radio 538.

100%NL
leverde iets in, maar is toch tevreden. Volgens Algemeen Directeur Carlo de Boer zit er toch een stijging in. “Ondanks de forse concurrentie op de radiomarkt slaagt 100% NL er elke maand weer in om meer luisteraars te krijgen. Sinds de nieuwe programmering die in april van dit jaar startte, is het marktaandeel en het aantal luisteraars ruim verdubbeld."

BNR Nieuwsradio
kreeg er 0,1 procent bij. Maar daardoor heeft de commerciële nieuwszender wel een record gehaald. "Nu het vertrouwen in de financiële sector afneemt, neemt het vertrouwen in BNR toe", aldus hoofdredacteur Paul van Gessel van BNR Nieuwsradio. De kredietcrisis heeft de zender goed gedaan. "Op de website hebben we het aantal bezoekers fors zien toenemen en ook via e-mail hebben wij veel vragen binnen gekregen, voornamelijk over de kredietcrisis."