Radio 538 heeft haar positie als marktleider verder verstevigd. De zender wint 0,6 procentpunt marktaandeel ten opzichte van de vorige meting en komt uit op een marktaandeel van 13,1 procent. Daarmee stijgt de commerciële zender het hardst van alle landelijke zenders.
NPO Radio 2 blijft tweede, maar moet wel 0,5 procentpunt inleveren. Qmusic zakt 0,2 procentpunt en komt uit op 8,9 procent. NPO 3FM stijgt weer een klein beetje ten opzichte van de vorige meetperiode: de zender komt uit op een marktaandeel van 4,8 procent.
De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 7.960 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 37 minuten per dag. Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO).
Station | mei - jun 2017 | apr - mei 2017 | mei - jun 2016 |