Home Landelijke radio Genootschap radiojingles en –tunes start campagne

Genootschap radiojingles en –tunes start campagne

Het ‘Genootschap radiojingles en –tunes’ start vandaag met de campagne ‘Red de tune’. De campagne is de voorbode van een boek met daarin een zo volledig mogelijk overzicht van alle gebruikte radiotunes vanaf 1924 en een greep uit de bekendste TV-tunes vanaf 1954. Men gaat tijdens de campagne nog op zoek naar een aantal tunes die het naslagwerk compleet moeten maken.

“We vragen omroepmedewerkers, radiokenners, verzamelaars, radiotechnici en anderen de site www.rtvtunes.nl te bezoeken in de hoop dat zij enkele van de ontbrekende puzzlestukjes kunnen aandragen om het boek te completeren,” aldus het genootschap.

Het boek zal uiteindelijk ongeveer 2000 tunes bevatten met uiteraard een zoek-index, verder zullen er aantal thematische hoofdstukken zijn. Het voorwoord is geschreven Frits Spits, de inleiding is van Henk van Gelder. Het boek zelf is geschreven door de journalisten Jelle Boonstra en Benno Roozen.

Vorig artikelMenno de Boer van Radio 538 naar Slam!FM
Volgend artikelPatrick Kraakman Head of Music Programmering bij Sky en Veronica