De Top 2000 heeft Radio 2 opnieuw marktleider gemaakt. Dat blijkt uit de luistercijfers van onderzoeksbureau Intomart GFK over november en december 2006. Radio 2 haalt een marktaandeel van 13,1 procent. Vorig jaar was dat nog 11,9 procent in dezelfde periode. Het gat met nummer twee Sky Radio is bijna drie procent. De non-stop muziekzender profiteert van de kerstperiode en scoort 0,5 procent marktaandeel erbij. Radio 538 is derde.
Q-music heeft de daling ingezet en zakt met 0,4 procent, terwijl Radio 10 Gold juist weer stijgt met 0,3 procent. Radio Veronica weet de positie vast te houden. Radio 3FM heeft ondanks de uitgebreide aandacht voor Serious Request geen winst weten te behalen. Radio 5 haalt wel een stijging van 0,2 procent.
Aan het onderzoek deden 8.881 respondenten van 10 jaar en ouder mee. De gemiddelde luistertijd per dag bedraagt in het tijdvak 07:00 – 24:00 uur 3 uur en 17 minuten. De gemiddelde luistertijd is daarmee 3minuten langer dan in de vorige meetperiode.
Station | nov - dec 2006 | okt - nov 2006 | nov - dec 2005 |