Petra Beyer is benoemd tot algemeen directeur van Arrow Jazz FM. Dit meldt Adformatie. Beyer heeft de ambitie om de zender naar een marktaandeel van 2,0 procent te brengen. Dit wil ze doen door het radiostation een nieuwe naam te geven en de dagprogrammering aan te passen.

Op 3 november wordt de nieuwe naam bekend. Het station neemt geen afscheid van de Jazzmuziek, want dat staat in de voorwaarden voor het gebruik van het FM-frequentiekavel. "Maar het moet wel verfrissender en dynamischer We willen meer een lifestyle zender worden, we moeten een premium brand en een love brand zijn." De zender kiest een positieve insteek rond de thema’s duurzaamheid, technologie, innovatie, gezondheid en bewustwording. Beyer noemt het ‘nieuws van de vooruitgang’.

Wat de programmering betreft wordt de doordeweekse dagprogrammering toegankelijker gemaakt. Beyer trekt de vergelijking met het North Sea Jazz Festival, dat naast jazz acts ook artiesten programmeert die een breder publiek aanspreken. Daarnaast komt er een ‘intelligent ochtendprogramma’, dat luisteraars op een positieve manier bijpraat over welke boeken, voorstellingen en gebeurtenissen de aandacht verdienen.