(Dit is een advertorial. De redactie van RadioFreak.nl is niet verantwoordelijk voor de inhoud van dit artikel.)

Influencer marketing is in een tijdperk van Facebook, Instagram en Youtube, niet meer weg te denken. Er zijn vele merken die groot zijn geworden door het samenwerken met online persoonlijkheden: de influencers. Influencers hebben geen dure radiostudio of belangrijke ochtendshow nodig om zichzelf in de kijker te spelen. Zij hebben hun loyale volgers altijd 24/7 bij zich. Influencer Agency deelt een kijkje in hun influencer-keuken. 

Wat is influencer marketing?

Influencer marketing is feitelijk ‘reclame’ via een populaire online persoonlijkheid, en deze influencers zijn voor vele merken onmisbaar geworden. Door bijvoorbeeld een celebrity influencer in te zetten, kun je een groot publiek bereiken en je omzet verhogen, vooral als je ervoor hebt gekozen om met iemand in je eigen ‘niche’ te werken.

Eigenlijk is ‘niche’ ook de succescode van influencer marketing. Want zélfs de grote influencers bedienen een eigen specifieke niche. Als dit toevallig jouw niche is, betekent het dus duizenden volgers die zitten te wachten op jouw product of dienst. Boem!

Daarnaast staan influencers erom bekend dat ze producten kunnen aanprijzen alsof het ook écht hun keuze is. Dat komt natuurlijk veel geïnteresseerder over dan een ongeïnteresseerde voice-over die even een reclame inspreekt voor een product dat hij of zij nog nooit heeft gezien. Influencer marketing is dus marketing gemaakt door echte mensen en in veel gevallen voor een écht geïnteresseerde doelgroep.

Waardevol doelgroep-advies van influencers

Influencers zijn het type mensen die erin geslaagd zijn om vanuit niets een flinke autoriteit op te bouwen. Daarom is het de moeite waard om goed naar hen te luisteren. Influencers weten allang wat (online) wél en niet werkt, en wat de beste sociale mediastrategieën zijn voor jouw doelgroep.

Ons advies is dan ook: als je wilt dat een product goed gaat verkopen, luister dan goed naar de toonaangevende influencers in jouw niche. En zoals je nu weet, goed geselecteerde influencers kunnen de zichtbaarheid en reputatie van je merk aanzienlijk verbeteren.

Wil je meer weten over het fenomeen influencer? Lees dan: Wat is een influencer?

(Dit is een advertorial. De redactie van RadioFreak.nl is niet verantwoordelijk voor de inhoud van dit artikel.)

Foto: Pixabay